I dr heilige Nacht

I dr heilige Nacht

I dr heilige Nacht chönne d’Tier rede. E Bur het das gwüsst. Am heiligen Obe isch er i Rossstall gange. Du het er ghört, wie eis Ross zum angere seit: “Im neue Johr si mer au nümme lang Gspane. Eis vo üs schlot dr Bur, dass er muess stärbe, u das, wo gschlage het, wird verchauft.“ Das her dr Bur möge. Är isch taube worde u het d’Geisle vom Nagel gschrisse. Dermit het er d’Ross gchlepft, was er möge het. Du schlot eis us u breicht ne-n a Chopf. Gli druf isch er e Lich gsi.

Weihnachten, der heiligen Nacht, kommt im Glauben des Volkes besondere Bedeutung zu; da können auch die Tiere reden; mancher Bauer legt am Weihnachtsabend den Kühen ausgewähltes Futter vor, damit die Tiere nur Gutes von ihrem Herrn aussagen.

Geheimnisvolle Kräfte besitzen aber nicht nur einzelne Menschen oder Tiere; auch Pflanzen üben rätselvollen Zauber aus, besonders das Irrkraut. (Siehe "Vom Irrchrut") Gewöhnlich schriebt man dem Farn die Macht des Irrkrautes zu; als Zauberkraut fand er vielfach Verwendung (Heinrich Marzell, die Pflanzen im deuschen Volksglauben S. 14 u. 25 ff).

M. Sooder, Sagen aus Rohrbach, Huttwil 1929