E Wächseltaler

E Wächseltaler

We me gärn e Wächseltaler möcht ha, so tuet men am Wiehnechtsoben e schwarzi Chatz in e Sack. Zwüsche den englefe u zwölfe treit me se zur Chile u chlopfet a d’ Türe. De frogt e Stimm: „Wär isch do?“ „Numen ig.“ „Was wosch?“ „Em Heren e Has bringe.“ „Was wosch derfür?“ „En Alerunen oder e Wächseltaler.“ De langt en Arm use, nimmt dr Sack u git derfür diesersch oder äis. Aber de het me Zit, z’fleih; süscht chönnt’s eim schlächt goh u müesst ungerschriebe.

Dr Zürcher Ueli het mit mim Vater Militärdienscht to un ihm verzellt, wie-n-er einisch e Gschicht gha heig mit eme Wächseltaler. Är heig imene Trögli meh weder einisch es stifs Schübeli Gäld gha. Das sig alben amene schöne Morge rübis u stübis ewägg gsi. Abe vorwäge dass e Wächseltaler derbi sig gsi, wo-n-ihm s’Gäld ewägg gno heig. Är hei scho lang e Luzärner im Verdacht gha. Dä chömm einisch u nähm es Trank für ne Chueh. U würkli, dä gab ihm e Wächseltaler, wie-n-er gli hei mögen erchenne. „Du gisch mer gar e schöne, gar e schöne“, säg dr Ueli u heig ne so uf dr Hang gha. Dr Luzerner heig nüt u weneli druf gseit u sig furt. Derno nähm dr Ueli es Schibli Brot, leg’s uf e Taler u so uf e Tisch u schlöi e Nagel derdür. Äs sig nit lang gange, föi si dr Taler afe dräihe, gäng wie gleitiger u gleitiger u sig i eim furt glüffe, bis er ganz sig abgripset gsi.

Der Wechseltaler, manchmal auch Hecketaler, erinnert an den Alraun.

M. Sooder, Sagen aus Rohrbach, Huttwil 1929