Gschängts Brot

Gschängts Brot

Amenen Ort isch e Büri gsi; die het den arme Lüte nüt möge gönne; d’Süi si re lieber gsi. All Bot het si gross Bitze Brot i’s Tränkibockli geht; dernäbe het si dr Git falsch verdräiht.

Wo si sich gstorbe gsi, het e Jumpfere d’Chelle gno. Dr Bur isch guet mit ere gfahre. Aber einisch isch sie zum Meischter cho u het ihm seit, uf d’Wiehnacht well sie furt. „Worum de?“ frog dä. „He, wen er’s doch well wüsse, un erfahre müsse er’s doch einisch“, säg si, „lueg, so mängsmal wie-n-i d’Süi fuere, hocket d’Frau uf em Süitrog u chunnt mit de Süie cho frässe.“ Du säg dr Bur no längem: „Gang nid u blieb no chli. I verma mi dessi nüt. Wosch mit mer cho u froge, wie mer chönnti hälfe?“ D’Jumpfere het si lo brichte u versproche, ’s Müglige z’tue.

So isch es au gscheh. D’Jumpfere het se gfrogt, wie sie re chönnti hälfe u für was sie do sig. „Lue“, seit d’Büri‚ „wen i diner Vergältsgott hätt, so chäm i a d’Ruehw.“ - „Jo, we’s süscht nüt brucht, die chascht scho ha. I will trachte, angeri z’ubercho“‚ het d’Jumpfere tröschtet, u mit däm isch d’Büri erlöst gsi u nümmen umecho.

Aber mit den Almuese het me i däm Hus nümme gspart, un öpper Arms, wo do gheusche het, isch nie z’läre Hängen ewägg gange.

M. Sooder, Sagen aus Rohrbach, Huttwil 1929